matte159 skrev:
[COLOR=blue]Jag bara undrar hur mycket space jag kan tänkat ta av Stappersierna. Iofs så kan man ju ha dessa i 40L-burkar, men det känns så snålt att ge dem så lite. Jag får överväga och ni får övertala och berätta för och nackdelar (om några finns), så får vi se hur det blir. Ett steg i taget![/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Som du, Mats, har tryckt i mig... TÅLAMOD!!!:D Jag börjar nog förstå betydelsen av ordet, även om det kan vara svårt att följa den...[/COLOR]

Ähummm... ålrajt, nu kommer vi in på indelning av inredningen. På högersidan har du ett bra Jullenäste. På vänstersidan kan du bygga upp ett bra tillhåll för t.ex. ett par av någon Prinsessa. Tänk dig nu att du tar och flyttar roten och lägger den som en avgränsare, snett från mitten eller den vänstra sidan av mitten på bakrutan och frammåt framför Prinsess-fortet. Prinsessorna går gärna i mitten och överdelen på karet, så du kan bygga deras stenröse på höjden - och är du smart så ser du till att få rejäla glipor mellan den vänstra gavel- och bakrutan så att prinsessorna får tillgång till sitt röse via övre ingångar vid rutorna. På detta sätt kommer de att hållas i mellan- och det övre skiktet på den vänsta sidan. Jullarna håller gärna till i mellan- och bottenskiktet på den högra sidan och kommer mestadels att gräva sig innåt i stensystemet. Detta gör att du från bakrutan sett får en trekant av sand där Stapparna kan hålla till - detta blir nog tillräckligt med spejs för dom då de kommer att vara fullt upptagna med att hålla koll på dels ett jävla jättestort jullepar respektive en gnällig prinsesskärring och en sur prinsessgubbe.

Kanske kan du till och med lägga dit en smalare rot framför julle-röset och liksom rama in en trekant med sand som sträcker sig över nästan hela framrutan och smalnar av baktill mot bakrutan - Du får tre trekanter som absolut inte behöver se konstruerat ut för att fungera som avdelare för de tre (till att börja med) arterna som du kommer att ha i ditt kar.
Börja ungefär så - och ha TÅLAMOD.

De trix jag nämner här nu behöver du absolut inte tillämpa - det är bara tips och förslag!:)