När vattenkvaliteten blir dålig är det lätt att sjukdomar eller bakterieinfektioner bryter ut! (DVS, fiskarnas immunförsvar sänks på grund av vattnet).
Fortsätt att byta 20% varje dag, eller kanske 15%, och mät och kolla om du har nitrit varje dag. Tillsätt nitrivec. Mer än så kan du inte göra just nu.
Jag skulle INTE tillsätta några mediciner just nu när vattnet är så instabilt.. Mediciner dödar ofta nyttiga bakterier i akvariet och kan påverka vattenkvaliteten negativt. Så försök få koll på vattnet, och låt de fiskar som är alltför svaga "stryka med" (om du inte väljer att avliva dem på ett humant sätt). och satsa allt på att få en bra vattenkvalitet.
Jag matar ungefär så mycket som får plats i en tesked till mina fiskar, ibland lite mer, men bara lite i taget, så att fiskarna hinner äta upp allt. Häller alltså inte i allting på en gång.
Det är kämpigt när man fått obalans i vattnet, hoppas det blir bättre snart.
Kom ihåg att inte göra rent filtret förrän det är helt fullt med gegga (dvs, vattenflödet har minskat mycket). Då kan du skölja ur det lite försiktigt med ljummet kranvatten, men lite av det "bruna" kan få vara kvar, skölj bara ur det värsta. Viktigt att nyttobakterierna får överleva nu när du har haft problem.
Lycka till nu! :)