matte159 skrev:[COLOR=blue]Det är just vad det tyvärr inte har...[/COLOR]
[COLOR=blue]Jag längtar efter att komma till Nol en dag så jag kan skaffa mina, ändrade planer nu, jullar eller något annat spännande som kan tänkas passa i mitt kar.[/COLOR]
[COLOR=blue]Jag efterlyser lek-betéenden på L. Stappersi! Jag har två honor som sktivt skyddar sin snäcka, en riktigt elak hane och en hane och hona som flytt till stenröset. Det är de två som vaktar så intensivt som jag undrar om det kan vara något på "g" med... De till och med attackerar malarna. Ni skulle ha sett när en sög tag i Ancistrusen. Den stackarn simmade förtvivlar för att cikliden skulle släppa:p...[/COLOR]
[COLOR=#0000ff]Jag borde kanske lägga upp bilder, men ni vet hur sölig jag är...;)[/COLOR]
Halloj Matte!
Om du kan få se honan och hanen liksom lite växelvis gräva i och utanför snäckan, och honan gör små lock- och putta-iväg-ryck mot hanen så är det nog på gång, och om honan växelvis ligger helt still vid ingången till snäckan och ibland lägger sig och täpper/täcker för ingångshålet till snäckan, speciellt vid hot - ja, då är det nog klappat och klart!
Det skulle vara väldigt intressant att få se lite rörliga bilder - då är det hyfsat lätt att kolla om det är lek på gång!
Kan du inte öppna ett YouTube-konto? Det är gratis. Så länkar du bara hit filmsnuttarna!:)