MaxB skrev:
"Grundplåten" av stenmaterialet kommer från en backe strax intill här där jag bor, i Torslanda. Det finns lite bilder på mitt stenplockande på dom allra första sidorna i den här tråden.

Sedan har jag gått och letat länge och väl i omgivningarna just för att faktiskt hitta stenar till den där lite karga, vilda looken som beskriver - kul att du liksom upptäckte och diggar det!:)

Sedan har jag av bekvämlighet slängt i lite skiffersten och sånahär svarta "kolstenar"... tror jag det heter.

Vad jag har velat med inredningen är att det skall se så naturligt ut som det bara är möjligt - inte arrangerat, men det blir ganska så svårt i långa loppet då jag har varit tvungen att konstruera en massa skrymslen och grottor för fiskarnas skull - som t.ex. senast den där vita stenen med en massa hål i, den gillar ju troffarna stenhårt så dom får behålla den - och den blir snart lika algig som resten av stenarna och då sticker den förhoppningsvis inte ut så mycket som i dagsläget.

Som sagt, kul att du gillar stuffet!:)

Ja, det är verkligen "spot on" som jag vill ha det! Men sitter här som ett frågetecken och funderar på var jag ska hitta det här i mina trakter...Självklart blir det juh svårt att få den där 100 procentiga naturliga looken, men tycker du kan luta dig tillbaka o småle över ditt verk! ;)
Jag får fråga runt och höra mig för var jag ska leta, har varit runt och hittat vad jag tyckte DÅ var bra stenar, men det går inte riktigt att jämföra nu när man sett "the real deal"
Önska mig lycka till! ;)

Mvh Patrik