hehe yeah nu fick vi en intressant diskussion här där folk är sakliga och inte kommer med känsloargument. underbart.

Oscar och micke jag menar inte att det är okej att göra detta pga djur över huvudtaget lider i andra "områden" av djurhållning mm. Det jag däremot menar är att just åsikten "det är fel" inte hör hemma bland dessa sammanhang. Det gör inte det. Och vi är de som minst har något att säga om saken eftersom det är pga oss som detta existerar. Vi på zoopet är ju iallafall en stor procent av skälet till att fiskimport existerar i sverige i den utsträckning som det gör idag. Ví är alltså ca 20kuggar av de 50 som får hjulet att rulla. För att vi ska vara nöjda och kunna köpa fisk så fångas de upp runt om världen, flera dör under själva fångsten samt att andra fiskar som också fångas upp tillsammans med dessa dör (alltså rest fiskarna) därefter får de gå igenom en tuff transport där många av dem dör. många dör också i själva butiken osv osv osv osv.

När det handlar om liv för dessa varelser så bidrar vi alltså till deras död ! men detta vill ju ingen tänka på eller erkänna för sig själv. Sen tycker vi också synd om alla dessa djur som används för mat som föds upp för att bli mat. Men vad gör vi åt detta då? ingenting förutom att vi köper köttet och äter det även då vi där också bidrar till detta jävulskap genom att vara X-antal kuggar för att få hjulet att rulla.

Därför är ALLT över huvudtaget hyckleri och dubbelmoral vilket tyvärr är 2 punkter som människan håller väldigt kärt. inte vill man inse att man är en del av daglig massmord eller hur??

Med allt detta i åtanke så spelar inte två paroonhajars liv så stor roll men VISST åligger det oss alla att göra så gott vi kan då det handlar om att hålla en djurart. Mina kommer som sagt att komma till ett bra hem då det är dags. Vilket alltså var en stor säkerhet som för mig gjorde det lättare att köpa dessa fiskar.

Glöm bara inte att ni oavsätt vad ni köper, levande eller inte bidrar till någons/någots lidande.

För varje rik människa så måste minst 100människor vara urfattiga. Det är statistiken i världen. För varje tallrik mat på bordet så krävs det att X-antal människor är utan mat etc etc etc. Som sagt, vi alla är hycklare, medvetet eller omedvetet, med vilja eller utan vilja.