bjuren skrev:Nä, jag är verkligen helsåld! [:o] Det bara MÅSTE bli ett T-kar snart! Först har jag juh förstås mitt 640 projekt att reda ut, men sen måste man juh ha nåt nytt att pyssla med! ;)
Måste klura ut hur jag ska "göra mig av" med mina nuvarande malawisar i 180 karet...Det får juh bli ett Tanganyika hem istället! [:o]:D
Nu är det i ett vääldigt tidigt stadium förstås...men har redan börja kolla på lämpliga invånare...[:o] nästan så man önskar att man var klar med det större projektet så man kan sätta fart med T-projektet!
O tänk, allting tack vare dig Max! ;)
Mvh Patrik
Ja, det är kul om mitt T-projekt har inspirerat dig!:)
Malawi tycker jag är vansinnigt granna, men jag har inte någon erfarenhet av dessa fina ciklider själv, det är dock inte omöjligt att man testar Malawi någongång.
Jag vet inte hur det är med Malawi, men T-cikliderna får man välja med omsorg, så att blandningen blir bra - sedan beror det ju på hur stort karet är. Men, kolla på mitt; trots att det är väl tilltaget så brer fiskar som vanligtvis passar i mindre burkar ut sig betänkligt och tar stooooora revir. Och en grej som jag inte har varit med om tidigare är att en Julidochromis Transcriptushane leker med tre olika honor på samma gång! De har sina revir väldigt åtskilda, men ändå...
Sedan har jag gjort ett litet etikettsbrott och har släppt i 20 stycken Troffar i karet - det är mathållningen som är den svåra biten där, Troffar är ju herbivora, men jag har löst detta med att ge en kost, mest bestående av hemlagad räkmix med mycket grönsaker i, som alla fiskarna mår bra av.
Ja, som sagt, det är mycket att tänka på, men jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet - och ingenting är beständigt, jag kan tänka mig att prova en hel del andra T-ciklider i detta kar i framtiden - det finns alla möjligheter!:)