c90368 skrev:Min erfarenhet är att de är ganska bra föräldrar, men det finns några saker att tänka på.
1. Det gäller att erbjuda bra lekställen, jag föredrar Ap. grottor. Om de lägger rommen så att nattaktiva malar kommer åt den så är det ofta kört.
2. Sällskapet, det måste finnas lagom med andra fiskar så att hannen har något att göra. Finns det för få andra fiskar i karet så blir hannen för engagerad i rommen och det brukar sluta med att den blir uppäten.
3. PH värdet, jag tror att ett för högt PH gör att rommen möglar. Fiskarna märker detta innan vi noterar det och käkar helt enkelt upp rommen för att ta igen den energi de förbrukat på att lägga den. Men det här är fortfarande bara en teori.
Man tycker juh att ett 720L kar borde ha rätt gott om grottor osv men *Hehe*
Mina Agassizii lägger sina ägg i min stora svärdplanta och försvarar äggen mot allt som rör sig runtomkring.
Sedan allt det som du säger visste jag redan också men jag tänkte mest på ifall det kan vara annars när allt annat stämmer lixom.
Kurvcikliderna har mycket tetror som sälskap och ett par mesiga malar som sticker iväg som ett skott så fort Kurvciklidshanen tittar på dom *Hehe*