[COLOR=blue]Jag läste i artbeskrivningarna att någon hade skrivit in att L.Stappersi är skit-snygga, men de är också ganska tråkiga. Det kan jag absolut inte hålla med om. Jag kan se små personligheter i dem redan nu. Den dominanta hanen är stadspolis och låter ingen byta snäcka eller göra upp ensama (han blandar sig alltid i) om han ser han tar dock beslag på så många som möjligt själv:p. En hona och hane är boxningskuddar och undviker dörrvakten så gott de kan. Två honor är stora rivaler och mycket goda dörrvakter till sina snäckor det är bara stadspolisen som kan få kika in i snäckorna en kort sekund innan de blir vansinniga och attakerar.[/COLOR]

[COLOR=blue]Jag ligger och tittar på dem så fort jag har en ledig stund och då ser jag ofta att honorna spärrar upp bukfenan, bara bukfenan, när båda hanarna kommar och spärrar upp fenorna och gällocken. Det går dock inte så bra för den manliga boxningskudden då han oftast får igen om han ska vara lite macho.[/COLOR]
[COLOR=blue]Varför spärrar de upp bukfenan när hanarna kommer?[/COLOR]
[COLOR=blue]Nör de biter varandra ser det värre ut än vad det är? Det ser ut att göra riktigt ont.[/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Edit; När jag skulle förklara rangordningen i karet så blev det lite svamligt.[:o][/COLOR]