Jag har svårt att tänka mig att pH't är problemet. Artemia är extremt tåliga mot konstiga pH och salthalter. Alldeles för höga salthalter hämmar kläckningen, och vid alldeles för låga salthalter dör de nykläckta nauplierna, men det är en vid felmarginal - de tål det mesta.
Men, för all del, koppar ur varmvattenberedaren kan vara ett problem, koppar är extremt giftigt för både snäckor och artemia, och bikarbonat kan hjälpa där genom att kopparen blir mindre löslig vid högre pH.
Kanske allra troligast är att du har fått gamla ägg, eller ägg som förvarats olämpligt. Artemia-ägg har hög kläckprocent i cirka ett år, men lagras de längre (eller så de blir fuktiga eller utsätts för hög värme) så sjunker kläckprocenten drastiskt. Om ingenting verkar hjälpa skulle jag rekommendera att du köper nya ägg.
Får du bra kläckprocent kommer du att märka att ett kryddmått ägg är en förskräcklig massa artemia, tro mig.
Ett alternativ om du inte kan lösa det här med kläckningen är att köpa dekapsulerade artemia-ägg. Det är ägg där man löst upp äggskalen med klorin. De äggen skall inte kläckas, utan man matar ynglen direkt med äggen. Fördelen är att det är enkelt och lika näringsrikt som levande artemia, nackdelen är att äggen sjunker snabbt och inte simmar (och därmed inte triggar huggreflexen hos ynglen) så en del yngel äter det inte.