Paatsu skrev:
Problemet blir ju då att ynglarna är så himla svåra att upptäcka när de så små, speciellt ifall det finns fiskar som sällskap kommer de gömma sig så gott de kan. Det enda du kan göra är att plantera så tätt som möjligt. Då har ynglarna fler gömställe, så ska nog chansen för överlevnad vara större.

Sen så skulle jag rekommendera att börja med minst 5 räkor för att vara säker på att du får av både könen.

Om jag tolkar dig rätt så föreslår du alltså att jag köper räkor och sätter i akvariet direkt, och hoppas på att några yngel per kull överlever tack vare mycket växter/rötter att gömma sig under? Jag har numera rätt gott om växter så det kanske kan vara en bra idé. Förra gången jag försökte få till det på det sättet så försvann de flesta men då hade jag iofs inte i närheten av så många växter som jag har nu...

Edit: Var förbi akvarielagret efter jobb och köpte 5. Eller ja, jag bad om att få fem men efter att håven gjort sitt och de placerats i påsen så konstaterade expediten att "Tja, det där är väl fem plus några till". Så nu har jag 11 räkor i karet :) Verkar funka bra med fiskarna också vad jag kunnat se hittills iaf, får väl se vad som händer när lampan släcks ;)