lili76 skrev:Ja, jag är svag för Tanganyika... :)
Men jag har ingen lust att bara skicka iväg de fiskar vi redan har. Och vi har inte plats att ha kvar 144 liters akvariet OCH det nya 375 liters. Så vi får stå vårt kast. :)
Jaha... Du menar att du vill ha dem kvar, alltså inte att du inte vill avliva dem.. För som jag sa så tror jag att affärerna kan tänka sig att byta in fisk..
Jag har ju bestämt mig för att odla Endlers och är ju helt räktokig... Men annars skulle jag vara sugen på Tanganyika eller Malawis eller svarta Skalarer och/eller Black Mollys..
Jag har aldrig lyckats att få Skalarer att få bebisar, det skulle vara kul och jag har haft världens otur med Black Molly.. Men på den tiden hällde man ju bara i lite vatten och såg glad ut.. Kanske skulle det gå bättre idag när man kan lite om balans osv...
Problemet är temperaturen bara, för jag har hört om en person som har räkor och Black Molly tillsammans, men jag kan inte tänka mig att dra upp karet till 27-28 grader.. [:o]
Kul för dig iaf att köpa ett större kar och planera nytt!!! och att din sambo också tycker att det är kul.. Min kan på sin höjd tycka att det är lite fint.. [:o] :D