Ninamo skrev:Hej!
Och tack för ditt svar :) Jag har också funderat på om den blivit angripen av andra fiskar. Men eftersom vi fick den av en släkting och den bara har bott med de 6 andra neontetrorna i ett mindre akvarium så kan det väl inte vara det? eller? :confused: För de har då aldrig gett sig på henne i det nya akvariumet.
Tyvärr så har jag ingen bild på henne och hon är alldeles för snabb för min kamera :D men jag kan länka till bilden som fick mig att tro att det var fenröta som mollyn led av.
http://www.jbl.de/onlinehospitaluk/perpicture/index.php?Step=3&GalleryId=2&klickedPic=004_c
Precis så såg våran molly ut, fast svart då ;) nu har hon en liten stjärtfena. Kanske 3-4 mm. Fast fortfarande lite genomskinlig.
Om jag nu inte har helt fel så orsakas fenröta ofta av dålig vattenkvalité, så om din släkting haft dåligt vatten och Mollyn fått fenröta där, sedan kommit till dig som kanske har bättre vatten - då är det fullt möjligt att fenrötan gått över och den håller på att återhämta sig.
Om fenan ser ut som den gör p.g.a naggning så kanske de slutat med det för att de kommit i en ny miljö, men jag tror nog inte det, Neontetror brukar inte vara aggressiva...