firefox75 skrev:Ramnissan- jag tror nog att fiskarna skulle blåsa bort.
Så här ser faktan ut om AquaEl UniMax 700:
1400 liter/timmen.
38 watt.
Akvarium upp till 700 liter.
Det går eventuellt att strypa med flera strilrör för ut och också om det finns avstängningskranar så kan man variera flödet något.
Eller en annan metod är att ha minst 1½meter från akvariekanten till pumphuvudet.
Själv så skulle jag nog vilja säga att det iallafall är för kraftigt för 180liter.
375liters akvarium och uppåt skulle nog kunna funka.
AquaEl gör annars bra filter och jag skulle kunna tänka mig att ett Aquael UNI MAX 250 skulle passa bättre.
Annars får du väl köra på ditt fluval3+ så länge.
Hade du tänkt att ha mycket fiskar eller några fiskar som skitar ner någe så skulle jag nog även skrota fluval3+ och satsa på ett ytterfilter AM Top filter 3335 eller Fluval 204.
Ja jag läste det på någon sida som säljer filter, det är ju en väldig kapacitet för ett litet akvarium:) Får nog kika på mindre ytterfilter iallafall, ville vara liiite snål när vi ändå har ett som bara står:) Eller också köper jag ett 375L akvarium direkt..*S*.. Men vill ha ett ytterfilter oavsett om jag har ett 180L akvarium eller större. Har fått för mig att detta är lättare att få balans med än innefilter, kan ju iofs ha fel. Inte helt ovanligt när jag håller på att lära mig nya saker:)