Bilder kommer i nästa vecka
1/ Har idag varit nere i Simontorp och hämtat lite rötter och dessutom lite sten till saltvattenskaret som jag förhoppningsvis skall börja dra igång innan jul.
2/ Idag hade också företagspaket varit här (typiskt när jag inte var hemma) för att lämna den nya stora luftavfuktare jag beställt (jag vågar inte dra igång karet innan den är installerad). Blir till att hämta den på posten imorgon istället.
3/ Idag ringde också Aqua Medic från Tyskland om att min pall med armaturer var klar att skickas från dom. Eftersom det var lite special så beställde jag direkt från dom även om det gått via den svenska grossisten Simontorp. Så nu är belysningen här i nästa vecka.
4/ Lite på kul så mailade jag också Claus på Tropica för att fråga om de hade några stora sydamerikanska växter som de "behövde bli av med inom det snaraste". Han svarade dock via mail från Singapore där han mellanlandat någon dag för att vila upp sig efter att varit några dagar ute i bushen ute i tjottahejtan och letat växter. Han var på precis på väg ut igen i tjottahejtan (denna gång till området vid "Bron över floden Kwai" - så det funkade inte så bra, men jag hittar säkert andra växter.

Ps. Lite på kul bara för att testa (fortfarande barnsligt nyfiken på nyheter efter 35 år med akvariefiskar[:o]) så plockade jag också från Simontorp med mig några exemplar av den snigelätande snäckan Anentome helena http://www.allesumdieschneck.de:80/html/anentome_helena.html