Lutt skrev:Tråkigt Katharina men det är bara att ta nya tag, jag använde som sagt inte axilurpastan utan tabletterna.
Att masken är röd har nog inget med att den är död eller levande, den röda färgen får de när de suger blod.
Det är värre att sänka konduktiviteten snabbt än att höja den, fast jag vet dock inte hur känsliga räkor är mot salt.
Mina fiskar var värdefulla så jag försökte allt att rädda dem, om de varit billiga och vanliga fiskar så hade jag avlivat dom. Det blev tillslut ett lekpar några månader senare, jag hade gått runt och oroat mig att de skulle blivit sterila.
Jag hade inte pasta utan mixtur men den är också lite "salvig".
Vad är konduktivitet? Förstår inte. Har inga räkor kvar där, jo en men det spelar ingen roll, jag har inte råd att tänka på individer nu utan helheten i karet är viktigast!!!
Mina fiskar är inte värdefulla utan oersättliga, har inte sett just den här typen sedan jag köpte dem och har själv avlat som jag inte vill förlora..
Hur gjorde du med tabletterna för då kan jag köpa dem till sista medicineringen.. Förstörde inte de balansen i karet?? Hur gjorde du för att på bästa sätt få bort medicinen sedan??