tummen skrev:
Skaffa småbitar av rötter som du staplar på varandra på botten så det blir små gångar bland dem, komplettera med javamossa, stängelväxter som når upp till ytan och sedan också ytväxter så kommer ynglen klara sig förträffligt på aldeles egen hand från det att de föds, platyyngel går mest nere på botten i början, förutom att de först måste fylla simblåsan, liksom alla levandfödaryngel. Lycka till nu, och berätta mer när ynglen kommit och växt till sig.:)

Mina platyyngel brukar hålla till i flytväxtbuskaget uppe vid ytan... Så de håller nog till där det finns mest att gömma sig bakom, under eller bredvid... Jag har en stor växt som brukar ligga med långa blad och stänger över 1/3 av karet och dessutom håller i alla flytväxter så det var en jättetrevlig och stilla förlossningsavdelning för alla honor och yngel..

Nu sover den stora växten och alla flytväxter åker omkring i karet [:(!] ska fixa det med någon slag och sugproppar så länge... Men då såg jag faktiskt ett platyyngel nere vid räkorna på deras trärot som hade mossa på sig... Men som sagt, de ses som delikatesser i mitt kar iaf så det blir inga kvar om jag inte ingriper, trots att de gömmer sig så bra...
När jag är klar med parasitmedicineringen ska jag försöka hitta en massa korallplaty så det blir platybabyboom också.. :D