lady skrev:Hej och tack för alla svar.Jag va ochurs med levandefödare, så kan man mata dem med artemianauplier, micromask köpte mej ett mindre akvarium med pump,doppvärmare mm till mina bebisar.Jag har en fråga till.Hur ofta ska jag mata dom? :)
Hur ofta matar man bebisar?:p Så ofta du hinner men små mängder varje gång. [COLOR=Red][SIZE=4]Variera[/SIZE][/COLOR] också matningen och ha tonvikten på foder med grönfoderinslag (spirulinaalger), det finns foder för växtätande ciklider som passar levandefödare bra. Kör torrfodret du tänker använda i en mortel och häll pulvret i en vanlig kryddburk så kan du lätt ge finfördelat torrfoder många gånger om dagen.
Ynglen gillar också olika frysfoder: bosmider/små dafnier, finsmulad "räkmix" (se upp! Lätt att överdosera om ynglen går själva!), dessutom, men det är överkurs med levandefödare, så kan man kläcka levande artemianauplier, ge micromask som man odlar själv, eller för den delen varför inte grindalmask när man ändå håller på....:p;):D
För att man inte skall få för mycket foderrester på botten som fördärvar vattnet så kan man ha några pansarmalar som städar på botten. Att de är söta gör ju heller inget.:)