RobinJ skrev:
Jag tror det var en sån, fast den var hel grå, den var väll väldigt rädd. Den var lika stor som dom "andra" kakaduorna. Första dagen märkte jag inget, bara att den jagade dom andra väldigt mkt, sen när jag kollade närmare såg jag att den hade konstig fen form, dom andra honorna hade ju "spetsiga" fenor på ryggen men den där var ju runt, sen tror jag att jullen hade har en mindre fena på magen än kakaduorna :P. Sen gåg att den simmade efter dom andra fiskarna HELA tiden, fast dom simmade in i en grotta så simmade han/hon efter. Så jag ringde och sa att ja hade fått fel fisk och jag fick 2 fiskar gratis ifrån dom :). Hur stora är jullarna när dom är små?

Huuooaaahh... jag är inte riktigt med på noterna här faktiskt.
Robin! fick du med dig en helt annan fisk än den du hade tänkt från början? Du skulle ha en kakadua men fick med dig en Marlieri hem... stämmer det?
Marlieri-cikliderna blir liksom inte "helt grå" om du hänger med mig... dom kan i och för sig "stressblekna" en aning men har fortfarande kvar sina svarta markeringar - det är, skulle jag kunna tänka mig, mycket ovanligt att man ser "fel" på Kakaduaciklid och Julidochromis Marlieri.
Har du lämnat tillbaka fisken som du fick fel?
En Marlieri blir normalt runt 10 cm - give and take a few cm:s - när de är i ett gott akvarium som de trivs i - och när de är små är de, från det att de kläcks, någon milimeter och sedan växer de ganska långsamt till maximal storlek...
Fan, Robin, du får ursäkta om jag har missförstått dig nu... men det låter lite knepigt med den fisk du fick med dig hem...
Hoppas att det har rättat till sig och att du har Kakaduor i karet nu!:)

Med vänlig hälsning
Mats
:)