Tillbaka till projektet. Bakgrunden har jag gjort färdig. Jag har värmt lite på frigoliten med en värmepistol så ytan var ganska slät och sen silikonat fast den. Det var lite knepigt att få allt på plats utan att få silikon på rutorna, och efter första modulen tog tuben slut. det var nog bra i och för sig, då ena delen fick härda fast innan nästa skulle på plats. Husfixandet gick bra, penslade på med en pensel första lagret och sen som kletade resten. Har inte lackat den då jag vill ha lite hårdare ph. Tunna frigolitskivor i botten och en del sten på. Var på Bahaus och köpte sand. Sandlådesand blev det. Köpte 40kg men det räckte med en säck. Var hos Kent i Nol och tittade på fina ciklider. Ville gärna ta med dom hem direkt men utan vatten i akvariet är det svårt.
Fyllde vatten och några dagar efter kunde jag hämta gammalt filtervatten från ett startat akvarium, som jag hällde i mitt. Nu går jag rastlöst och väntar på att få åka och hämta mina fiskar. Jobbar ikväll, annars hade jag fixat en bil och åkt direkt när Kent öppnar.. Nu måste jag vänta till imorgon... Suck
1. Husfix på
2. underifrån, grottor och markeringar för silikonet
3. Grumligt vatten, och fotoblixt, ursäkta..