MrLogic skrev:
Vad exakt betyder generös, har från 1 till 5 mm tjockt lager. Och vad gäller sika mix, stod det en varningstext av stilen, om du får i ögon ellre mun kontakta läkare?

När den är flytande är den inte specielt trevlig att få i ögonen.. Det är under härdningsprocessen alla farliga kemikalier går ut både ciment och sånnhär Sika mix..
Man kan även för att vara på den säkra sidan sjölva av bakgrunden och låta den torka mellan omgångarna 2-3 gånger innan man sätter i den i akvariet så är man 100% säker på att kemikalierna är borta.
Generös är juh vad du själv tycker så sett men rikligt med cim överallt så du är 100% säker på att inget nöts bort efter lite vattenströmmar osv..
Testade själv på ett testbygge jag gjorde för ett tag seda och snålade på några ställen med flit och spolade sedan med slang när det stått och härdat i ett par dagar.. Där jag snålade så försvann nästan all cim på ca 2-3min men där jag lagt på ordentligt hände ingenting alls.. Så det är viktigt att det ligger på tillräckligt ;)
Är så trött i hjärnan just nu så jag kanske inte gör mig riktigt förstådd men isåfall återkommer jag när jag vilat en stund :P