elinj skrev:Tack, vad bra..
Då slutar jag med syrestenen och kör enbart på pumpen och har stenen som hjälp vid sommaren då det är varmt.
Kan det var lite syrestenen som har gjort att växterna inte växer så fort fast man använder det kända pmdd.
Eller så är det jag som tycker det går försakta.
Har hört att det är många som får ansa växter rätt så ofta, inte jag.
Syrestenen drar ut CO" som sagt och det behöver växterna.. Vissa växter dör på en gång när man stoppar i en syresten...
När karet är nystartat så växer det mer långsamt än när det har varit igång ett tag och blivit fullt med näring osv.. Hur det är med pmdd vet inte jag, har aldrig kört med det.. Jag körde med Loka och några tabletter i sanden i början, nu har jag ingenting förrutom att jag stoppade ner en tablett till en ny, trög växt för ett tag sedan, nu vill den inte sluta växa den attan, nyper den och alla andra varje vecka... Pmdd får någon annan svara på.. :D
Jo, jag lärde mig en bra grej om växter.. Köp alltid bara en av någon ny sort och kolla om den trivs hos dig och du trivs med den innan du köper flera.. I början köpte jag alltid 2 av någon anledning och vissa ångrade man sig och vissa tog sig aldrig något vidare även om de lever så händer inte så mycket mer.. Man spar ju pengar om man provar med en först... ;)