evus skrev:Såg just en liten stackare som inte klarade 1:a ömsningen[|)]
Den sprätte omkring med ett pyttelitet genomskinligt skal som den inte blev av med. Från det att jag fick syn på den så tog det bara c:a 3min till dess att den var död.
Det verkar vara den 1:a svåra utmaningen för de små liven. Fortfarande ser jag flera stycken hoppas att de klarar sig bättre än sin bror/syster......
Gud vad du ser mycket.. Sitter du bänkad framför karet dygnet runt med förstoringsglas??? Ska vi komma hem till dig och göra en kopp te och en smörgås så att du får i dig något????:D :D
Åhh, vi får hoppas att resten klarar det bättre... Att de byter så tidigt.. Spännande det här.. Undra varför det inte gick vägen?? Lämna gärna löpande rapporter.. Min nya pump har varit dålig snurr på senaste dagarna och jag har inte hunnit göra rent den, nu ser jag inte så många småttingar.. Verkar som de faller ur direkt som vattenströmmarna blir för dåliga.. :confused:
Jag har också små maskar i lilla räkkaret, max ca 1,5 långa och sytrådstunna, vita.. I sanden, jag tror att det kommer från smutsen där.. Men jag har aldrig märkt att de skulle vara nått illa för räkorna, tror du det??