penny_lane skrev:
Hej ! Hur ofta producerar honan rom ? Jag har läst att man ska släppa ner honan med rom i magen till hanen i lekakvariumet. Men hur vet man att det är på gång, finns det någon man kan göra så att hon blir mer villig ? Är det någon som förstår vad jag menar ?! Jag menar det är ju onödigt att låta hanen bygga skumbo i lek akvariet om ingen hona är redo... Jag har en hane och 4 honor nu som går tillsammans. Och jag kan inte se att någon av honorna har rom. (2 är mörka i färgen och 2 ljusa nästan vita).

Tacksam för svar.... / Jenny

hur ofta hon producerar ägg vet jag inte...är honorna tjocka?...innan du matar dem så se om någon av honarna är tjocka för då kan de ha ägg i sig...har du ett litet extra akvarie eller något genom skinligt, för om du lägger honan i litet extra akvarium och har henne framför hanens akvarium så triggar hon honom att bygga ett skumbo....sen får du nog testa dig fram och se om du har någon romstinn hona....men håll koll på hannen så att han inte ger sig på dem för mkt....du vet hur ett lekakvarium ska se ut?

p.s välkommen till zoopet:)