Siamesisk algätare kanske? Inte alls aggressiv och effektiv mot alger. Skaffa helst en liten grupp eller stim. Finns tydligen ett par olika förväxlingsarter av denna i handeln så se till att du får rätt art. Leta här på forumet, finns ett par trådar om det.
Jag har själv haft barber tillsammans med guramis och det fungerade bra. Jag tror att det kan variera en del från akvarium till akvarium och från fisk till fisk eftersom man hör om så pass olika erfarenheter av barber.
Fast vore jag dig skulle jag hellre satsa på en enda art av stimfiskar och ha ett större stim istället. Tre olika arter med 10 fiskar i varje är inte lika snyggt som ett stort stim på 30 fiskar i samma art tycker jag iaf. Börja med den fisk du är mest intresserad av och skaffa ett litet stim. Verkar arten funka bra i ditt akvarium så öka på antalet successivt.
Skaffa inte alla firrar på samma gång heller, men det verkar det som du redan tänkt på. Lycka till, asiatiska fiskar är de klart snyggaste och kanske mest underskattade man kan ha enligt mig! :)