Jag säger att det tror jag inte på, för jag tror inte på det, helt enkelt. Det handlar väl snarare om misstro än om tro, men det är mer av en filosofisk fråga. Rent allmänt så behandlar sjukvården en patient som tror sig vara allergisk mot el på samma sätt som en som säger sig höra röster. Man tar symptomen på fullast allvar, men inte nödvändigtvis patientens förklaring till dem.

Jag har mycket liten tilltro till läkare och vetenskap... Jag tror inte att de kan mer än en liten del av allt... Har du sett hur våra psyksjukhus såg ut för 60 år sedan... Än idag finns det en dos medicin ordinerat oavsett om du är man, kvinna eller väger 200 resp 50 kg... Osv osv...

Förr la man ungarna på sidan och så stoppade man någonting under madrassen på andra sidan så de låg kvar, sedan bytte man sida... Ända tills vetenskapen sa till mödrar att lägga barnen på mage för att de ska kunna kräkas, sen upptäckte man till slut att det ökade risken för plötslig spädbarnsdöd och då sa man att barnen ska ligga på rygg... Så nu har alla småungar platta bakhuvuden... ;) Osv osv..

Hade varit bättre att lyssna på människor än vetenskap från första början, tänker jag och det lever jag efter... :p