Hej gott folk!!
Vilken resa det blev!!
Avfärd 08:30 södag 30/9-07.
Jag var jätte sjuk hela resan, snorig och dåsig. Tack vare den underbara uppfinningen gps så var det inga problem att hitta till auktionen såvida man inte knappar in fel adress, såklart hade jag gjort det eller det var rätt adress men till stockholm istället för Tyresö. Så efter en liten felkörning knappade vi bara in att vi skule till tyresö istället. Vi var ändå inte så fel ute bara en kvart därifrån så det var skönt. När vi väl anlände ca 10:50 träffade vi på Lennart Växlade några ord sen gick vi in och kikade på borden, OJ vad med poster det var fisk proppfullt på borden. Det fanns allt från akvarium, pumpar, värmare, böcker, lysramper, mat, växter, fisk, och inredning. Priserna var ganska bra vissa billiga vissa drog iväg; diskus ca 5 st för runt 400-500 kr (Billig) men sen kom det en stor fin som gick bara den för drygt 500 kr. Akvariumena var riktigt billiga komplett för 150 kr. Ett gick för ca 60 kr snorbilligt. Räkor verkar poppulärt black crystal gick för 380 kr för 5 st. Jossan fyndade en lysramp för 20 spänn hur billigt som helst.
Blev ni nöjda med fynden ni inhandlade på auktionen? Själv blev jag jätte nöjd med mina fynd som blev Jätte vallisineria och vanlig, Japanblå guppy samt några röda svärdbärare.
//Henrik