Jag blir så impad av folk som kan hålla reda på alla latinska namn... jag måste associera med något för att komma ihåg, t ex fascistiska negroider eller eremiter med clamydia....

Azur skrev:
Impulsköp! Som alltid!

Köpte;

1) Ett par Astatotilapia nubila för 40:-. Hanen färgade ut inom fem minuter, och är oerhört vacker! Tyvärr verkar nån, troligen honan, ha mask - det var i alla fall ett gäng inälvsmaskar utskitna i påsen. Fiskarna går just nu i ett karantänskar och får Fenbendazol.

2) Fyra stycken Pelvicachromis taeniatus "Lobe" (en snabbtitt antyder att det är en hane och tre honor) för 60:-.

Helt oplanerade impulsinköp, och jag behöver omorganisera karen för att det inte skall bli katastrof, men jag är himla nöjd!

Det är lustigt att det alltid finns massor av nån viss art, men aldrig samma art som förra auktionen. Denna gång var det massor av malawis, och lustigt nog rätt gott om Victoria-ciklider. Fem arter centralamerikanska ciklider också, det är nog rekord tror jag.

Höjningen av minimipris från 25:- till 40:- var mycket bra, det blev fler fiskar per post och auktionen gick betydligt snabbare. Jag tror färre säljare blev "blåsta" också.