svea skrev:
[SIZE=3][COLOR=royalblue]Jag har regnbågsfiskar [COLOR=royalblue]-[/COLOR][/COLOR][COLOR=royalblue]Melanotaenia praecox. [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=#4169e1]Tyvärr verkar de känsliga, 3-4 st har dött sen jag skaffade dem för ca 1 år sen. [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=#4169e1]2 har fått röda bölder och 2 har svällt upp och dött hastigt.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=#4169e1]Jag tycker jag har rätta förhållanden enligt artbeskrivningen, men det funkar inte.[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=#4169e1]Har ni nåt tips, nån teori? Tacksam för lite råd.[/COLOR][/SIZE]

- Jag kan tyvärr inte bidra med någon diagnos eller förklara varför dina regnbågsfiskar dör. Däremot kan jag berätta att jag själv har regnbågsfiskar (bl a Bedotia madagascariensis) i mitt sällskapsakvarium och har inte tänkt så speciellt mycket på vilken typ av biotop de föredrar. Det jag kan säga är att de mår alldeles utmärkt.

Med detta inlägg vill jag bara peka på att om mina fiskar klarar sig så bra borde detta innebära att denna art inte är speciellt svår :)