Fridas skrev:
[COLOR=black]Är det? Tycker att det vore lika självklart att de djur som strövat på denna jord före oss skall få finnas kvar men det håller ju inte alla med om. Oavsett om det är självklart eller ej så tåls det att påpekas igen, eller hur? Tyvärr är det så att många människor som begår brott ändå behåller sina vapenlicenser, det finns inget som automatiskt avväpnar dessa människor. Behövs en tydligare lag om detta anser jag. Vet människor som dömts för misshandel som ändå har sina vapenlicenser kvar "i fickan".[/COLOR]

Hur många gånger jag än läser Mantac0res inlägg så hittar jag inte stycket där h*n skriver att brottslingar borde få bära vapen.
Citat: "dessa individer som sysslar med dessa saker är som du skriver brottsligar och ska staffas."

Jag som blivande jägare kan ju säga att jag inte vill ha andra jägare som ger jägarna dåligt rykte (än mindre skjuter mej i skallen, eller skjuter min hund), självklart borde såna människor inte ha vapen.

Fö så väljer jag att ta jägarexamen och jaga mitt kött hellre än att äta det som säljs i butik. Jag har i veckan har jag praktiserat på en (ekologisk) bondgård och djuren har det inte så bra som folk verkar tro. Jag kommer absolut sluta äta kött från affären och äta det jag jagar och fiskar istället (varvat med vegetariskt). Jag skulle tycka det vore riktigt tråkigt att inte kunna jaga bara föratt endel inte sköter sej, och jag tycker det är dubbelmoral att själv äta kött men vara emot jakt. Jakten är överlägset bättre än köttindustrin.