IDIOT att hänga ut alla rottisar så här. Det är ALLTID ägarens fel oavsett hur du tycker dom är i sitt sätt så är det något som brister i Hundhållningen. en hund föds inte till kamp hund, den tränas till det. Jag skiter fullständigt i vad du tycker o tänker om hund rasen rottwailer, men en sak bör du först ta reda på Vilka hundar biter flest personer om året. Jag kan bespara dig letandet på nätet, Labben, anledningen är änkel, ÅÅÅÅÅÅ så söt o alla andra med barn har en, då måste ju den "Föddas" super snäll o super duktig, så jag behöver inte träna med min hund. BULLSHIT, plötsligt är barnet eller den vuxna framme o drar hunden i örat eller något o pang så är olyckan framme, o vem avlivas jo hunden. Hallo vem är det som är föraren till hunden. där är felet ALLA hundar ska och måste få träna anledningen är för att få kontakt med andra hundar och människor. Jag säger inte att det inte finns farliga hundar men där emot anser jag att det är aldrig hundens fel utan hundföraren oavsett hur snälla du tycker att dom är. Sen att många väljer tex rottis som sin "vakt" hund är ju för sin enorma storlek o muskeleratur. Det är alltid dumt att hänga ut en hund ras så här på nätet o klanka ner på den, men ett tips häng ut ägaren istället eller varför inte ge han en omgång eller nåt, för där har du den skyldige.