[quote=yllekanin]Skällsord? vem har tagit till det?[/quote]

Jag har inte friskrivit sossarna för ansvar - jag har bara reagerat över att en person skrev "jävla sossar" då verkligheten har varit att det har varit enighet över partigränserna om fiskeripolitiken. [quote=Erikthur]Min egen reaktion - dj-a sossar...[/quote]

Det har endast (om vi bortser från de senaste åren) egentligen varit miljöpartiet som protesterat. Frågan om utfiskning och stopp av fiske är ingen ny fråga. Vad gäller östersjötorsken så var det 25-30 år sedan lekpopulationen i landsortsdjupet försvann. Gotlandsdjupets lekpoppulation misstänktes vara på gränsen av utrotning för 15 - 20 år sedan. Ungefär då sopades ett helt enormt stort bestånd av gammal torsk i bottenhavet formligen upp under ett par år. Hur det är med Bornholmsdjupets bestånd som har varit det som klarat sig längst idag vet jag inte.

Under hela denna tid har det varit i princip enighet om mål och medel för den svenska fiskerinäringen i jordbruksutskottet som under denna tid haft ordförande och vice ordförande från olika partier oavsett vilken som suttit i regeringsställning.

Inträdet i EU gjorde inte saken bättre heller och där var det väl ganska många partier som var överens om detta inträde eller......

MVH Lasse

Det med glashus kom från en gammal sanning - det är oklokt att kasta sten om du sitter i ett glashus.