Kjell Fohrman skrev:Jag har inte missat någon poäng - självklart skall man sätta sig in i vad det innebär att ha hund innan man skaffar sig en sådan - det skrev jag redan i mitt första bemötande mot dig.
Jag cirterar:
Så som sagt du tycker uppenbarligen då inte att man skall svara informativt utan bara vara fördömmande. DÄR har vi olika inställning.
Om det hade varit jag, vilket det inte var, så hade jag sagt "om du vet så lite om hundar så ska du inte skaffa någon hund överhuvudtaget och i synnerhet inte en Rottis.. Det krävs lika mycket av en hundägare som det gör av en förälder så man behöver veta vad man gör"... Eller något sådant.. Ibland blir jag bara tyst i sådana där situationer om inte personen envisas med att få min åsikt, då kommer den!!! :D :D
Men nu var det inte jag.. Visst har du rätt i att man inte bara ska vara fördömmande men återigen, om man är så urbota korkad att man tänker köpa en hund utan att veta någonting alls så har man nog fullt upp med att ta hand om sig själv... :D :D Så lite olika åsikt har vi allt där även om jag håller med dig generellt men inte i just det här fallet..