Jag för min del är mer rädd för att mata för mycket än för lite. Jag matar aldrig varje dag utan kanske varannan eller var tredje. Detta pga att jag kör tekniklöst i mina 9 räkburkar, dvs jag har ingen pump eller filter i dessa kar.

Mina äldsta Cr räkor som jag köpte för nästan 2 år sedan går i ett sk guppyhotell på c:a 35l. Längs hela bakkanten så löper det en filterkammare med inbyggd pump. I början använde jag pumpen men det hade till följd att räklingar klättrade/sögs in i filterkammaren. En storrengörning följde och alla räkor förpassades ut i akvariumet igen. Stängde av pumpen för gott. Men döm om min förvåning när jag ett halvår senare fick syn på vuxna honor med rom bland filtermaterialet. Dessa honor har aldrig blivit matade av mig och eftersom pumpen har varit avstängd med obefintilg cirkulation som följd så måste de ha levt sitt liv på den "mat" som de hittat i akvarievattnet. Jag byter inte vattnet i det karet så ofta eftersom det kryllar av räklingar där och det är kanske mina "filterräkors" smala lycka.......