Azur skrev:
Jajamensan. Hade beställt en hyr-röjsåg modell större från Cramo, men när jag skulle hämta ut den idag hade de lånat ut den. :mad:

Sen åkte jag runt på varenda bygghandel i Täby med omnejd, och, jajamensan, den jäkla Partnern var nedsatt 900:-. Så den blev det. Efter helgen vet jag om det var pengar i sjön eller om den i alla fall duger att rensa älggräs med.

Har du tips om var man kan få tag i ett tomt oljefat, förresten? Förre ägaren har lämnat en rishög stor som en majbrasa på tomten, och jag funderar på hur jag skall kunna elda upp den utan att förstöra marken. Jag tänkte att ett oljefat upp-pallat på ett par tegelstenar och med några lufthål i botten borde funka bra för att elda ris.

Har beslutat lägga dammen vid stenpartiet på tomten, inte ute på gräsområdet, trots att det är norrläge. Det kommer att bli väldigt snyggt, stenpartiet är som gjort för en damm, men jag misstänker att det är lika mycket sten i backen, plus att ett stort videsnår måste bort = det blir inget nöje att gräva. Men ingenting är ju nånsin enkelt här i världen.
En tunna får du garanterat gratis i ett industriområde nån stans dem har hydralolja i dem flesta sen när den är tom så tar dem bara plats på stället,det var så jag fick min gratis men den rostar sönder efter ett tag men den är bra så länge det håller.