Haha, oj da! Inte visste jag att frågan var så infekterad. Jag trodde det var en relativt vedertagen metod nu eftersom jag har fått en liknande metod beskriven för mig av 3 st andra saltvattensakvarister. Hade jag vetat det skulle jag nog tänkt till både en och två gånger innan jag lagt upp det på SVG. Men tråden verkar onekligen ointressant vilket är en himla tur.
Tanken var två, men de kanske växer ur karet väldigt fort. Skall de helst vara två eller klarar de sig ensamma? Jag hade tänkt mig den vanliga ocellaris eftersom den är lätt att få tag på svensk odlad och är väl den minsta av clownfiskarna om jag inte minns helt fel.
Karet har klarnat en hel del jämfört med igår och ett stort leende uppstod då jag såg spåren i sanden efter de små flitiga eremiterna i morse!
Mätte dessutom nitriten nu på eftermiddagen (jag vet vad du sagt Lasse ;) ) och den visar hmm ja... svårt att säga, som alltid med dessa test, men det ligger mellan 0 och 0.025, närmare noll faktiskt. Så ja, det är väl bra antar jag ;)
Mvh Thomas