ampe skrev:
Jaha, nu är man fast i fiskvärlden igen då! Skaffade för några månader sen ett 110 liters efter att haft akvarieuppehåll i många år. Plötsligt var det roligare än nånsin att hålla på med fiskar. Har i smyg letat på blocket efter fler akvarier, men sambon har sagt att vi kan få låna ett av hans bror som yngelakvarie. (Inte så roligt med ett till mindre.) Så idag när jag knallar omkring på akvarielagret (för första gången) kommer jag på mig själv att tänka tillbaks på en annons jag sett om ett 375 liters. Plötsligt står jag i kassan med saker för 1000 lappen (trots att det jag åkte dit för inte fanns...). När jag kommer hem ringer jag på akvariet och nu står det tomt i TV-rummet. Hur gick det till? Sambon ville ju inte ens att vi skulle köpa ett stort just nu. ;)

Saken är den att det inte ingick pump. Så min fråga lyder: Har någon rekommendationer om pump till ett 375 liters? Och vilken doppvärmare blir bra till?

/Maria
Om du menar ett filter? Så kan jag rekommendera ett kanon bra ytterfilter som heter Tetra Tec 1200, ett paket som innehåller allt till filtret, slangar och allt filtermaterial till ett bra pris. Och det är lätt att sätta ihop/ta itu, bra kopplingar. Ja helt enkelt ett bra filter;). En bra doppvärmare till karet så kan jag rekommendera en Jäger 200 Wattare.