Amaro skrev:hur snabbt din mal växer beror på hur mycket konkurans det finns om maten, dvs hur många andra invånare, samt hur många av dessa som är glupska.
detta tillsammans med om du har ett algfattigt akvarium eller algrikt akvarium + hur ofta du matar samt hur mycket du matar etc etc etc.
min ancistrus växter riktigt dåligt från ca 2cm's storlek till 4cm's storlek. men vid 4cm så la jag in han i mitt största kar där jag matar 3 gånger per dag i ganska stora doser samt att det finns mycket alger på stenar mm. den växte då 3-4cm till på kanske 2 månaders tid
ok jag har mittt akvarium igång ca 2 månader, köpte mina efter 2 veckors tid efter att jag hade startat upp mitt akvarium. Då var de små. Nu har de vuxit tills sig de kan vara ca 3-4cm långa tror jag.
Fick nitrit i karet för ca 2 veckor sen..
Jag har get dom sparsamt med mat,, jag har nyss börjat öka doseringen på dagen nu. Så de äter blandat mat, jag lägger i röda mygglarver, algtablett, flingfoder. fast jag tar varannan dag med detta, Ena dagen röda mygglarver , andra dagen flingfoder. alltid algtabletter en mitt på dagen och en efter att jag har släckt lyset.
Ger dom en halv stor portion mitt på dagen.