nike83 skrev:just det, baenschi är gul, kanske för mycket åt gult håll om du ska ha golden och rödzebra? bara en tanke... :)
Jo det är sant iof. Men jag håller mig nog till de tre jag tänkt från början då :)
Mikael_S skrev:Ang malen så har det alltid funkat bäst med en vanlig hederlig Ancistrus sp. Tycker att de funkar bättre än en gibbiceps lr pleco. Dels för att ancistrusarna kan gömma sig mkt lättare om någon av cikliderna jagar den (den är mindre). Gibbicepsens stora fenor har iaf för mig blivit helt sönderklippta utav malawicikliderna.
Ang växter så har jag för mig att det bara (lr nästan bara) finss vallisinera i sjön. Anubias brukar också funka bra med deras kraftiga blad och stjälkar, har dock inte provar javaormbunken men har den i ett malkar. Tycker den verkar lite vek, men vet inte säkert.
Lycka till med uppstarten! Följ gärna upp med lite uppdateringar om vad du gör i burken.
Okey. Sönderbitna fenor är ju inget kul. Får ta och satsa på några ancistrus då. Hur går det om någon ancistrus skulle lägga rom. Blir den lämnad ifred eller måste man flytta iväg malarna när det är dags?
Vallisinera är ju också fin så det spelar ju inte så stor roll.
Jo ska bli av med mina turtles och installera pumpen bara så ska det börja komma in bilder :D