Kjell Fohrman skrev:Och bara för att ena parten framför sin åsikt här på Zoopet så blir det sanning för dig. Om man skall ta ställning i en "konflikt" är väl det minsta man kan begära att man i så fall först kollar vad den andra parten har att säga.
Jag kan förstå din poäng, men inte sällan blir folk ledsna när de får höra att den där gibbicepsen kan bli upp mot en halvmeter lång och inte är en lämplig fisk för ett 100 liters akvarium, vilket får mig att dra slutsatsen att de inte hade fått den informationen i affären.
Kjell Fohrman skrev:Ofta handlar det ju också bara om muntlig information eftersom tyvärr just akvariekunderna är de som är minst benägna att t.ex. införskaffa en bok i ämnet.
Ja tänk vad bra det hade varit om affärerna följde lagen om att de ska tillhandahålla sina kunder skriftlig information om varje art dessa får med sig hem.
Kjell Fohrman skrev:Nej, men gång på gång i tråd efter tråd så gnäller du på de som jobbar akvarieaffärer. Visst finns det usla akvarieaffärsägare likaväl som det finns usla bönder, usla läkare etc. men bara för att några är usla så innebär det inte att de flesta är det.
Jag brukar också poängtera att det även finns de som är seriösa. Men jag tycker att det finns alltför många som inte är det. Det är min uppfattning.