Tråkigt...

Annaica skrev:
Eftersom jag köpt exakt dessa växter från samma ställe innan, gjort precis som jag gjorde nu, så antog jag att det var okej. Men nej, alla dog.

Man får väl säga att man lär sig av sina misstag.

Kontaktade såklart försäljaren som meddelade mig om att jag hade överbelastat mitt kar; att jag inte borde ha släppt i så många djur samtidigt. Att jag haft såhär "många" (30 räkor) djur i mitt kar under flera månader och inte haft problem med nitrit en enda gång verkar inte ha gjort någon skillnad :(

Det har ingen betydelse att du har handlat där förrut.. De kan ha köpt in från någon annanstans än de andra.. Eller haft växterna längre i butiken innan du köpte dem förrut, så de var avgiftade...

Den på Zoopet som larmade om det här sa att hon lät alla växter stå i hink flera dagar innan hon stoppade ner dem och tog bort all ull och krukan... Men som sagts tidigare, en del tror att det kan sitta i själva plantan också.. :(
Riktigt uruselt av affären att inte stå för det, det är ju snarare så att fiskarna och räkorna borde piggna till i såfall när du köpte växter som är bra för överbelastade kar.. De borde speciellt inte dött så fort... Solklar förgiftning.. [:(!] [:(!] [:(!]