batski skrev:
Vallisneria har jag mängder av i mitt SA :p De kan ibland vara lite svåra i ett nystartat akvarium med en alldeles för steril botten, men då kan man hjälpa dem genom att peta ner dammjord i sanden (man blandar den med lite vatten i fryser ner den i kuber) där man ska ha vallisen. Det har jag gjort och det funkar bra :) Ett tips är att köpa vallisneria spiralis "tiger" som är den lättaste arten i handeln.

Jag tror nog det ska funka bra, då jag liksom har "startat om" karet. Det bör alltså vara kvar en del näring i botten.

batski skrev:
Jag tror att det största problemet med cabomba är att den kräver så mycket ljus. Limnophila sessiliflora är ju inte lika ljuskrävande. Annars kan du testa Bacopa australis. Den ska vara lätt.

Jo det blir sessilifroran! :) (hm.. jag fick för mig att det var någon som sade att den inte passar.. [B)] :p) Tillsammans med difformisen, och ev. valisneran då, eller så tar jag den senare.

Solitärväxt: jag gillade den där näckrosen, Nymphaea pubescens. Några speciella anmärkningar på den? Vill gärna försöka mig på den. :)

/Fredrik