batski skrev:
Vargar ylar i grupp som en form av gemenskap. De kan även yla för att få reda på var andra vargar finns eftersom dessa svarar. Jag har även hört att man kan försöka yla ihop med sin hund för att stärka gemenskapen (fast man kanske ska göra det där inte andra människor ser en ;)). Så ylandet verkar vara kopplat till något njutbart och inte med obehag.

Amazing Grace heter låten förresten. Det är en gammal lovsång som om jag inte minns fel skrevs av en fd slavskeppskapten som sedan ångrade sin roll i slavhandeln.

Den är jättefin, man får verkligen rysningar, speciellt när det är säckpipor med... Jag är lite svag för dem... ;)

Ha ha, jag har ylat med min vovve många gånger... :D

ize skrev:
Tjajo, inte omöjligt.

Det har ju vart känt länge att bl a vilda trastar både lär sig kamerasmatter, bilsignaler och tågtutor. Här i Tuve har jag hört en koltrasthanne blanda sina vanliga ljuvliga drillar med ett omisskänneligt billarm. Undras hur bra han låg till hos honorna... ;D

En pippi i skogsdungen här utanför hade lärt sig grannens telefonsignal, attans vad det ringde hela tiden.. Grannen var smått förvirrad.. :D