Kramfors skrev:
Nja jag vet inte om jag vill kallas politiker, bara en folkets tjänare i frågor om skola och miljö.

Hoppas verkligen du har en seriösare och mer kompetent attityd i andra frågor. Vad gäller rottweilern verkar du vara kvar på medeltiden. Då brände man katter för att de var jävulens och även kattanter för att de var häxor.

Kramfors skrev:
Och aggressiva, okopplade hundar är ett miljöproblem.

Miljöfrågor är inte bara sådant som ryker och luktar.

Jag skulle säga att aggressiva hundar är ett problem även när de är kopplade (kopplet inger ju bara en falsk säkerhet - man kan ju släppa sina störda hundar, tappa kopplet, eller hunden kan rycka sig lös - och skapar kommunikations-och beteendeproblem och onödig aggressivitet hundar emellan).

Men det som du så envist vägrar inse (trots all fakta som finns att ta del av) är 1. att rottweilers och aggressiva hundar inte är samma sak, 2. att det finns många harmoniska och pålitliga rottweilers, 3. att det finns många opålitliga och aggressiva hundar som inte är rottweilers, 4. att de allra flesta hundar som är aggressiva blir det pga de bor hos fel människor (som med flit eller pga av okunskap behandlar sina hundar på ett olämpligt sätt som leder till osäkerhet och aggressivitet) och 5. att de rötäggen som i dag väljer rottweiler skulle i fall dessa blev förbjudna välja en annan hund de kan förstöra.

Istället vill du förbjuda en hel ras pga dina och din valps personliga erfarenheter av några få rottweilers, samt några tidningsartiklar (som långt ifrån alla handlar om just rottweilers). Gång på gång i denna tråd har du skyltat med dina okunskaper och vägrat ta del av den information som pekar på en annan verklighet än den du vill se. Att driva politiska frågor och fatta beslut med okunskap och fördomar som grund är inte att tjäna folket. Som politiker är man skyldig sina väljare att agera på ett ansvarsfullt och kompetent sätt.

Det intrycket jag hade fått av dig var att du var en vettig och seriös person. Det intrycket har iom denna tråd grusats ganska reellt. Men jag hoppas som sagt att du har en seriösare inställning till verkligheten i andra frågor.