oj, det var mycket text:).
Mina första tankar är, är dom stenarna till höger stabila? Är dom inte väldigt lena typ?
Andra tanken var, "fräckt med mycket sten under sanden" :). Där kommer yngel kunna gömma sig tills dom växt till sig.
Om du har tur kanske du köper 2 honor och 2 hanar av jullarna, och ditt kar är ju rätt stort så kanske kanske kanske det går att ha båda paren kvar.
Min erfarenhet med Multisar och jullar är att inte ha Ancistrus, det verkar inte alls funka hemma hos mig. Hos vissa funkar det kalas bra men inte här. Du kan ju alltid testa med en ancistrus, eller någon annan tålig mal. Men ett tips är att du spanar in "Zebra snäckor", dom käkar en massa alger och när karet är lite inkört om några veckor kan du nog ha 5-6stycken i karet. Äpple snäckor är det även en del som har i sina snäcklekar kar. Och dom käkar också lite alger och matrester osv. En grej jag tänker på också är att du kanske kan sätta någon hög växande växt framför pumpen, så den döljs lite mer.

Sen måste jag säga att du är inte den första som blir inspirerad av denna tråd, och det är alltid lika kul varje gång någon ansluter sig till tråden ;), trots att den varit lite halv död ett tag.