Micke_A skrev:Blä för att sätta folk i fack, och få folk att må dåligt på grund av att de inte passar in i samhällets förutbestämda mall :rolleyes:
Jag gjorde testet, men hade egentligen ingen större lust, eftersom jag se´n länge har räknat ut att jag måste vara tjej, om man ska gå efter alla generaliseringar och fördomar om könen. Och mycket riktigt, det gick ungefär som jag trodde. Och vissa av frågorna var ju rent könsförnedrande, och mer eller mindre menade att det är manligt att vara äcklig och grisig. Och frågan vilket som är manligast, cigaretter eller cigarrer... Hmm, om man avskyr all rökning då? Jag kan även meddela att jag ogillar när både toaringen och locket är uppfällda, är "allergisk" mot dörrar, luckor och lock som står öppna. Förresten, varför ska alltid killen rätta sig efter tjejen vid toalettbesöken? Om killen ska fälla ner ringen efter sig, så kan väl tjejen fälla upp den efter sig? Skit samma, jag stänger både ring och lock när jag har varit på toa, ser trevligast ut. Och jag tycker öl smakar diskvatten! Är det ett tecken på manlighet/kvinnlighet att man följer strömmen, och dricker/äter saker som man inte gillar, bara för att det påstås vara manligt/kvinnligt?
Kvinnlighet - [COLOR=red]146[/COLOR][COLOR=black](!)[/COLOR] du är en tjej, inte kvinnlig nog att kallas tjejig, men tillräckligt för att kallas för tjej.
Manlighet - [COLOR=red]32[/COLOR] du är en pojke som börjar mogna, du har dock en bit till att gå innan du blir en hedervärd man.
Pojke som börjar mogna?! Hedervärd man?! Jag kan tycka att om jag hade svarat på alla frågor så som man förväntas svara som "manlig" och valt alla de "manligaste" svarsalternativen, så hade jag varit tämligen omogen istället. Och de som har gjort testet tycker alltså att man är en hedervärd man om man beter sig som en gris? Suck, säger jag bara, vilka fördomar de som har tutat ihop de testen måste ha :rolleyes: Kan berätta att min syster har berättat att hon hade raptävlingar med en (tjej)kompis när de var yngre. Både killar och tjejer skärper sig när de är med motsatta könet, för att göra ett gott intryck, men när tjejer och killar är med sina kompisar av samma kön, så beter de sig... manligt? Vad har man gjort för att förtjäna den imagen?
Och nej, jag tvekade inte att avslöja resultaten av testen, och anser inte att min "manliga stolthet" har fått en törn :p
Ser jag väldigt kvinnlig ut på min avatar? [:X]
Manlighet är inte att rapa och fisa eller vara skitig och svettig...
För mig är manlighet att kunna visa att man är mjuk, ledsen eller inte kan någonting.. Då är man så manlig att man kan visa de mindre manliga sidorna, man är inte de minsta osäker i sin roll...
För mig finns det dock vissa fysiska kriterier, min kille har riktigt breda axlar, liten rumpa och kralliga ben... Alltså, han ska orka bära mig om jag tuppar av... :D :D :D Dock har han ingen tvättbräda, snarare torktumlare säger han själv... :D :D
För mig får en kille inte gnälla, det ska jag göra :D och han ska säga, jag fixar det du behöver inte oro dig... Det är så skönt... Sen behöver det inte ens bli fixat.. :D :D :D