Hejsan!
En regel som jag försöker hålla mig till är en malawiart/per hundra liter. Det tycker jag funkar bäst.
Har själv hongi i en av mina burkar och jag tycker att den är den värst aggresiva arten. När jag hade socolofi (pindani) tyckte jag inte att den var värst aggresiv. Saulosin tycker jag bara verkar aggresiv mot andra hanar av samma art. Auratusen är också en väldigt aggresiv art, tror nog den aggresivaste arten av de du har nämnt.
Så när man ska sätta ihop en sammansättning tycker jag att typ 1+3, 1+4 eller 3+6, 4+8 är det bästa. Finns det bara en hane av en art i karet kommer den jaga honorna och då gäller det att det finns en del att välja på samt gömställen. Eller att det finns flera hanar där den dominanta hanen sprider sin aggresivitet på flera. Har man då bara två hanar så brukar det (iaf för mig) att den subdominanta hanen får så mkt stryk att den inte brukar orka så värst mkt mer efter några veckor.
Så kanske två större grupper av en malawiciklid vore något.
Listar några fina kombinationer.
3+6 Saulosi, Pseudotropheus saulosi
3+6 Hongi, Labidochromis sp. "hongi"
3+6 Golden, Labidochromis caeruleus
3+6 Auloncara "röd rubin" eller någon annan auloncaraart
3+6 Rödsebra, Metriaclima estherae
3+6 Socolofi, Pseudotropheus socolofi
Tillsammans med mbunasen funkar någon ancistrus perfekt som mal. Har bäst erfarenheter av en lite större hane runt 6+cm.
Något som krävs till mbunas är grottor i överflöd. Honorna och de ickedominanta hanarna måste ha någonstans att ta vägen när den dominantahanen är på dåligt humör.
OCH så kan det såklart som med de flesta fiskarna skilja i humör, en kombo som funkar hos den ena akvaristen kanske inte funkar hos en annan.
Hoppas uppstarten av dit malawiakvarium går bra, visa gärna bilder på resultatet och under projektets gång.
Mvh