Uddaveka skrev::(ett tag dog alla fiskar för mig också i mitt 100 literskar. Mest guppy. På några få veckor dog nästan alla mina guppy. När jag hade endast 1 kvar och lite yngel pratade vi med dem i djur affären. Dom sa att vi skulle vänta med att köpa nya fiskar och se till att i lite mer salt i karet. Nu har flera veckor gått och den vuxna guppyn lever och mår prima:-))) :D:D:D
Men jag håller med om att dina nitritvärden e lite väl skumma:-(((:(
va? :confused: Är mina nitritvärden skumma för att dom varit bra hela tiden och sen för att en fisk dör (hon försvann iaf plötsligt över en natt, jag trodde hon fastnat nånstans och ruttnat eller så, men hon blev nog uppäten) så blev det nitrit en dag och sen bra igen..
Är nitritvärdena skumma då?
Nitrit kan ju komma om man matar mycket, eller dom skiter mycket eller andra grejer, mat som ligger och ruttnar osv, så att jag inte haft nitrit på hela tiden utom när den här fisken försvann nu då, det ser jag som nåt bra iaf.. :confused:
Men ja, jag ska ta det lugnt och vänta länge innan jag sätter dit några nya fiskar..
Nu åker jag på semester, men min bror ser till allting, vi ska ha telefonkontakt och han får kolla akvarierna noga så allt är som det ska..
Men jag kan inte svara på nåt mer nu i den här tråden..
Men tack för infon om svampen osv Ansjo..