ansjo skrev:
Du har inte fått balans i karet ännu, och det kan vara en anledning till att fisk har dött för dig, från de svajiga värdena på nitriten. Håll dig lugn ett tag innan du skaffar mer fisk och håll koll på nitriten så kommer det förhoppningsvis att lugna ner sig på begravningsfronten.

Jo jag håller alltid koll på nitriten, det har jag gjort sen 9:e maj när vi startade första karet, jag vet hur man håller koll..

Men allting började typ när guppysarna flyttade in, typ då iaf.. då började dom dö och sen började allt rasa bara.. :(

Fast som sagt, 2 guppys hade ju redan torpedsjuka då dom hade böjda ryggar, men det visste inte jag när jag köpte dom..

Men jo, att det ses som nystartat ännu vet ju jag med, men nitriten har ju hållit sig borta hela tiden från 4 dagar efter uppstart ända tills den här sista platyn bara försvann förra veckan..

Det ser jag ju som positivt iaf.. men ja, jo, nä, jag ska ju inte ha i mer förrän om kanske en månad kanske jag vågar prova med nån fisk.. så får vi se hur det går.