batski skrev:Förvräng inte mina ord är du snäll! Vem har sagt nånting om att vara emot humanismen? :mad: Det är ungefär som att säga att medborgarrättskämparna i USA skulle vara mot de vitas rättigheter.
Jag känner iaf inte en enda djurrättare som är emot de mänskliga rättigheterna - påståendet att det skulle vara så är om inte annat illvillig propaganda. Snarare tvärt om har en undersökning som gjorts i Sverige visat att procentuellt är det fler bland Djurens Rätts medlemmar som även är medlemmar i Amnesty, Rädda Barnen och andra människorättsorganisationer än bland befolkningen generellt.
Vilka hot och från vilka djurrättare? Om man kommer med såna anklagelser måste man vara väldigt säker på att det stämmer. Skulle det vara så är det givetvis inte i enlighet med humanismen, men jag kan garantera dig att det inte handlar om djurrätt, bara om dumhet i så fall.
batski skrev:Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.
Nej jag är inte förskollärare, men det finns ju förskollärare som inte har egna barn. Givetvis får man mer erfarenhet om man umgås med barn dagligen, men det behöver inte innebära att man är en bra förälder för det. Likväl kan man skaffa sig kunskaper och ha åsikter om barnuppfostran fast man inte har egna barn. Ibland känns det som om du bara vill säga emot oavsett vad man skriver.
Humanism - djurens rätt - står på sätt och vis gentemot varandra per definition även om de som tror sej vara anhängare av det senare inte tydligen analyserat förhållandet tillräckligt. Visst finns det många som vill hålla på rätt sak i så många frågor som möjligt. Förr i tiden var FNL, Kina, Kuba och Palestina. Nu är det rabiata veganer, djurens rätt, AFA osv. Brandbomber, kidnappningar och gravskändningar är de radikalaste tecknen på dessa rörelser. Det fanns visst svarta medborgarrättsgrupper som var mot vitas rättigheter och ville skapa en svart stat inom USA vad det nu har med saken att göra.
Så det är inte djurens-rättare som släpper ut minkar och berövar människors levebröd förutom att de dömer minkarna till trafik eller svältdöd? Om du missat några utfall t ex mot akvarier som säljs på tradera så är jag faktiskt förvånad. Att uppfostra hundar behövs enligt dej både kurs och erfarenhet. Att sköta barn tydligen bara kurs.
Jag är inte emot allt du skriver men ganska mycket har jag märkt eftersom. Du brukar däremot bara mala ner motsåndet med många långordiga, välformulerade inlägg. Det innebär inte alltid att du har rätt. Du är bara bättre på att tjata helt enkelt.
God natt
edit - glömde det där om körkortet men det hade du ju tydligen också gjort. Du gjorde gällande att det fanns ett motstånd mot körkortet när det introducerades utan att ange varifrån du fått detta ifrån.