Nu när vi har haft en liten titt på min jäsdunk med reningssystem så är det dags att ta en titt på andra sidan av slangen..

Bild 1 då, där ser man lite ev innehållet i Qiuckfiltret. När jag beställde detta så visste jag inte riktigt hur det skulle se ut, men det vart bättre än förväntat..

Bild 2, en syresten som har fått lite avrundade kanter så att det skulle passa som handen i handsken ner i plastnätet som sitter i Quickfiltret..

Bild 3, syrestenen har hamnat på plats...

Bild 4, en tanke slog mig mitt i allt pillande.... Vart ska jag göra av backventilen?! Jo, varför inte i det andra utrymmet, sagt och gjort....

Bild 5, nu är syresten och backventil på plats och mindre kommer synas av dom när det kommer på lite filtermassa...

Bild 6, filtermassan har fått sig en liten"customination", har saxat lite i den för att göra så man ser lite av syrestenen, för tanken är att, när pumpen går, så drar den in bubblorna, när den inte går så bubblar det bara raka vägen upp, inget fint filter eller liknande som hindrar bubblorna från att fara upp när powerheaden inte går..

Och slutligen bild7, allt är på plats, nu fattas bara ett akvarium att sätta ner den i.. :D